Οι 5+2 απρόσμενες συναντήσεις του ελληνικού πενταγράμμου

Στη μουσική, οι καλές παρέες και οι καλλιτεχνικές συναντήσεις είναι αυτές που δημιουργούν ιστορία. Πόσο μάλλον όταν αυτές είναι τολμηρές και ξαφνιάζουν, ενώνοντας διαφορετικούς μουσικούς κόσμους που ποτέ δεν πίστευες πως θα μπορούσαν να συνταιριάξουν τόσο αρμονικά.

Στην ελληνική μουσική σκηνή δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε εκπλαγεί ευχάριστα, όταν μία λαϊκή ενώνεται με μία έντεχνη ή με μία ποπ φωνή. Το ντουέτο του 1972 του Διονύση Σαββόπουλου με τη Σωτηρία Μπέλλου στο “Ζεϊμπέκικο» ή «Μ’ αεροπλάνα και βαπόρια», όπως είναι γνωστότερο το τραγούδι, είναι ίσως το πιο εμβληματικό “αταίριαστο” ντουέτο που έχει λάβει χώρα στο ελληνικό μουσικό γίγνεσθαι.  Αναλογιζόμενοι την τελευταία εικοσαετία, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στο ντουέτο του Αντώνη Ρέμου με την Άλκηστη Πρωτοψάλτη το 2002 στο τραγούδι “Το Σ΄αγαπώ” ή του Δημήτρη Μητροπάνου με την Πέγκυ Ζήνα στο “Δε γλυτώνω” (2010) ή της Μαρινέλλας με τη Νατάσα Θεοδωρίδου στο τραγούδι “Τα χατίρια” (2012). Ήταν στιγμές που σχολιάστηκαν ιδιαίτερα για το τι τελικά σημαίνει ποιοτικό και τι λαϊκό, το κοινό όμως τις αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή.

Το 2021 ήταν μία χρονιά γεμάτη μουσικές συνευρέσεις που ξάφνιασαν. Ίσως η καραντίνα ήταν αυτή που ώθησε τους καλλιτέχνες στο να πειραματιστούν και να δοκιμάσουν τα όριά τους όσο μπορούσαν περισσότερο.

 

Λένα Πλάτωνος – Κατερίνα Στανίση με στίχους της Μυρτώς Κοντοβά

Η πιο απρόσμενη συνεργασία θα λέγαμε πως ήταν αυτή της Κατερίνας Στανίση που τραγούδησε τους “Ανθρωποφάγους” σε στίχους της Μυρτώς Κοντοβά και σε μουσική της Λένας Πλάτωνος. Το εν λόγω εξαιρετικό τραγούδι, έγινε viral από τις πρώτες κιόλας ώρες που βγήκε στον αέρα και αγαπήθηκε από το κοινό.

 

 

Γιώργος Μαργαρίτης επί δύο (Καλαντζόπουλος και Δεληβοριάς)

 Ο Γιώργος Μαργαρίτης είναι η επιτομή του λαϊκού τραγουδιού. Τα ανοίγματά του προς άλλα μουσικά «δωμάτια» ήταν συνεχή και πάντα με παιδική περιέργεια. Έπαιξε και ηχογράφησε με πολύ διαφορετικούς ανθρώπους, από τον Άκη Πάνου στο Σαββόπουλο, και από τους Socrates στον Μαχαιρίτσα, από τον Ρασούλη στον Παπαδημητρίου, ψάχνοντας πάντα το μακρινότερο μέρος που μπορεί να φτάσει το λαϊκό. Ο δίσκος «Όλα θα τα διαγράψω» που έκανε με τον Θοδωρή Μανίκα και τους 667 είναι πλέον θρυλικός.

Πολλοί ήταν αυτοί που ξαφνιάστηκαν από τη “συνάντηση” του Παναγιώτη Καλαντζόπουλου με τον Γιώργο Μαργαρίτη. Ο γνωστός συνθέτης μάς προκαλεί να ακούσουμε τον κατεξοχήν λαϊκό τραγουδιστή Γιώργο Μαργαρίτη, για πρώτη φορά με τις ηλεκτρικές του κιθάρες και την τρομπέτα του Ανδρέα Πολυζωγόπουλου και το αποτέλεσμα είναι μία μελωδία ερωτική, εσωτερική, με στίχους ανεπιτήδευτους.

“Πιες τρεις γουλιές λοιπόν!”

 

Ένα βράδυ στην «Ταράτσα», συναντήθηκε με τον Φοίβο Δεληβοριά που του εμπιστεύτηκε την πρώτη σειρά τραγουδιών που έγραψε εξ ολοκλήρου ο ίδιος, πάνω σε στίχους του Κώστα Μπαλαχούτη, κουμπάρου και «νονού» της συνάντησης. Και οι δυο μαζί, του ανέθεσαν το ρόλο του παραγωγού στο νέο ταξίδι του τραγουδιστή πέρα από κάθε μουσικό εγκλεισμό. Μες στο λοκντάουν ηχογράφησαν παρέα έναν ολόκληρο δίσκο, γεμάτο εκπλήξεις, που θα κυκλοφορήσει σύντομα από τη MINOS-EMI / UNIVERSAL.

Προάγγελος του δίσκου το «Αίνιγμα η γυναίκα». Ένα «Χιώτικο ρέγγε» όπως το αποκαλεί ο Μαργαρίτης. Η συνάντηση του Χιώτη με το Τζαμαϊκανό ιδίωμα θα είχε σίγουρα άλλωστε συμβεί, αν ο δημιουργός ζούσε λίγο παραπάνω.

Στο βίντεο του τραγουδιού που σκηνοθέτησαν ο Δημήτρης Μακρής και η γνωστή χορογράφος Εύη Σούλη, ο Γιώργος με τον Φοίβο, σαν άλλοι Blues Brothers, δίνουν ένα ρεσιτάλ σε ένα άδειο θέατρο, μπροστά στις γυναίκες της φαντασίας τους. Στο λαϊκό τραγούδι, άλλωστε, η γυναίκα ήταν πάντα αίνιγμα.

 

 

 

Για τον Λευτέρη Πανταζή και τον Λάκη Παπαδόπουλο όλα είναι ΟΚ

Σε μια εποχή που όλα είναι απρόσμενα και τίποτα δεν είναι όπως το περιμένουμε, η ανατρεπτική συνάντηση του Λευτέρη Πανταζή με τον Λάκη Παπαδόπουλο, αποδεικνύει πως ακόμα και τα πιο αναπάντεχα είναι και εφικτά και πολύ ενδιαφέροντα!

“Σε όλους ναι, στα πάντα οκ” λοιπόν… μέσα από αυτή τη συνεργασία που συνοδεύεται από ένα κινηματογραφικό video clip.

 

Γιώργος Νταλάρας – Μαρίζα Ρίζου και μια στιγμή για πάντα

Το τραγούδι “Μια στιγμή για πάντα” πρωτοακούστηκε 10 χρόνια πριν, το 2011, με τη φωνή του Γιώργου Νταλάρα στη ταινία “Το Τανγκό των Χριστουγέννων”, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Γιάννη Ξανθούλη, σε σκηνοθεσία του Νίκου Κουτελιδάκη και στη συνέχεια συμπεριλήφθηκε στο soundtrack της ταινίας.

Η μουσική είναι του Γιάννου Αιόλου και οι στίχοι της Ελένης Ζιώγα.

Τώρα, το τραγούδι κυκλοφορεί σε μια καινούργια εκτέλεση με τον Γιώργο Νταλάρα και τη Μαρίζα Ρίζου σε ένα υπέροχο ντουέτο, με δύο εξαιρετικές ερμηνείες.

 

Για την Άννα Βίσση και τον Μπάμπη Στόκα δεν τελειώνει

Η Άννα Βίσση και ο Μπάμπης Στόκας συναντιούνται σε ένα ντουέτο με τίτλο «Κι Όμως Δεν Τελειώνει». Πρόκειται για μία πολύ επιτυχημένη διασκευή του ιταλικού τραγουδιού «Fino In Fondo» που ξεχώρισε μέσα από το φημισμένο φεστιβάλ μουσικής του Sanremo το 2011. Ο Νίκος Μωραΐτης μετέφερε το τραγούδι στα ελληνικά μέσα από εμπνευσμένους στίχους.

Στο «Κι Όμως Δεν Τελειώνει» οι δύο κορυφαίοι καλλιτέχνες σμίγουν σ’ ένα όμορφο ερωτικό single, το οποίο οπτικοποιήθηκε στη μαγική Ύδρα, σε σκηνοθεσία του Alex Κωνσταντινίδη.

 

 

H Δήμητρα Γαλάνη oι Onirama και μία Κουτσή Κιθάρα

Οι ONIRAMA και η Δήμητρα Γαλάνη γίνονται συνοδοιπόροι στον μαγικό κόσμο της «Κουτσής Κιθάρας» και συναντιούνται μουσικά για πρώτη φορά, δίνοντας νέα πνοή σε ένα από τα πιο διαχρονικά και αγαπημένα τραγούδια του Μάνου Λοΐζου.

Η «Κουτσή Κιθάρα», σε στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου, μέσα από τη νέα εκτέλεση των ONIRAMA, συνεχίζει να δημιουργεί όμορφες εικόνες και να ξυπνάει συναισθήματα νοσταλγίας, με την τόσο οικεία, θερμή φωνή της Δήμητρας Γαλάνη.

Η συνεργασία αυτή έλαβε χώρα με αφορμή τον επερχόμενο δίσκο των Onirama «Ανθολόγιο για μικρούς και μεγάλους», ο οποίος θα κυκλοφορήσει στο τέλος του 2021.