Αντέλ, εσύ σουπερστάρ!

Το καινούργιο άλμπουμ της, «30», είναι εμπνευσμένο από την αποφασισμένη απόφαση της Αντέλ να γυρίσει σελίδα σε κάθε πεδίο της ζωής της.

Δεν χωράει αμφιβολία, και πώς να το κρύψωμεν άλλωστε, η ζωή του πλανήτη κορονοκρατείται δυο χρόνια τώρα. Κι είναι κι η κλιματική αλλαγή, βέβαια, που κυκλοφορεί ως «κλιματική κρίση» πλέον σε μια συντονισμένη προσπάθεια της παγκόσμιας ειδησεογραφίας να καμωθεί πως τάχα μου ίδρωσε το αυτί μας, κι έχουμε πάρει χαμπάρι τι μας πέπρωται (δεν έχουμε).

Χώρια το Αφγανιστάν, τους αγωγούς φυσικού αερίου που ανοιγοκλείνουν à volonté, το προσφυγομεταναστευτικό που διχάζει ή τον σινοαμερικανικό εμπορικό πόλεμο που θέλοντας και μη τον λουζόμαστε και μεις, αμήχανοι περί του πρακτέου μες στα νερά του Γιανγκτσέ…

Τέλος πάντων, είναι πολλά, πάρα πολλά και κατά κανόνα αποκαρδιωτικά και χάλια όσα μεσουρανούν στην επικαιρότητα από την αρχή του χρόνου. Το τρίτο, όμως, Σαββατοκύριακο του Νοέμβρη, σχεδόν δικαιωματικά, εχμ, Αντελοκρατείται. Ουφ!

 

Η Αντέλ είναι πια μια άλλη

H 33χρονη Αντέλ (Λόρι Μπλου Άντκινς), η βασίλισσα των λεγόμενων «μπλουζ του κόλπου» (όχι του Περσικού, του θηλυκού, με την έννοια ότι εκφράζουν τον γυναικείο νταλκά), η Εγγλέζα τραγουδοποιός με την ακροβατική όσο και αισθαντική μέτζο φωνή και τα 15 βραβεία Γκράμι κυκλοφόρησε μετά από έξι χρόνια καινούργιο άλμπουμ. Κωδικός, «30».

Βέβαια, για να λέμε την πάσα αλήθεια, πάνε κοντά δυο μήνες τώρα που η Αντέλ μπαινοβγαίνει στα ψιλά, ή στα χοντρά της ειδησεογραφίας. Πότε με ένα σινγκλ-amuse bouche από το επερχόμενο άλμπουμ, πότε δύο ταυτόχρονα εξώφυλλα σε αμερικανική και βρετανική Vogue, και φυσικά μια συνέντευξη-ποταμό στην Όπρα με εκείνον τον λατρευτό ψυχαναλυτικοχύμα τρόπο που την χαρακτηρίζει –Adele rules!

Δεύτερη επικαιρική παρένθεση, με το συμπάθιο, πριν επιστρέψουμε στο μουσικό δια ταύτα: στα εξώφυλλα των Vogue παρέλασε η καινούργια Αντέλ. Απαλλαγμένη από 45 κιλά, «εθισμένη στη γυμναστική» πλέον κατά δήλωσή της στην Όπρα, κομμένο το αλκοόλ και η πολλή-πολλή γλουτένη, η Αντέλ δείχνει τέρμα αποφασισμένη να πάρει τον έλεγχο κάθε πτυχής της ζωής της.

 

Το διαζύγιο, ο γιός, το άλμπουμ

Στο προκείμενο, λοιπόν. Κωδικός «30», κατά το προσφιλές χούι της καλλιτέχνιδας να ονομάζει τα άλμπουμ της με την ηλικία της όταν έγραφε τα κομμάτια τους. Είναι, λοιπόν, ήδη ευρέως γνωστό –μπορεί, δηλαδή, και να το παίξαν τριτοτέταρτη είδηση σε δελτία που δεν είδα, δεν ξέρω– πως το καινούργιο άλμπουμ είναι εμπνευσμένο από αυτήν την αποφασισμένη απόφαση της Αντέλ να γυρίσει σελίδα σε κάθε πεδίο της ζωής της.

Πιο συγκεκριμένα, μεγάλο μέρος του άλμπουμ τραγουδάει την απόφαση της ιδιοσυγκρασιακής σταρ να γυρίσει σελίδα στο πεδίο του γάμου της. Με τον 47χρονο Αμερικανό διευθύνοντα σύμβουλο φιλανθρωπικής οργάνωσης, Σάιμον Κονέκι. Με τον οποίο ήταν παντρεμένοι από το 2018 για βία έναν χρόνο, αν και το διαζύγιό τους επισημοποιήθηκε νομικά και παντοιοτρόπως μόλις στις 4 Μαρτίου 2021. Διαζύγιο το οποίο, αν και αυτή το θέλησε, την έκανε να αισθάνεται αποτυχημένη έναντι του κόσμου που «δεν τα κατάφερα, σαν να μην έκανα καλά την δουλειά μου,» είπε στην Ουίνφρεϊ.

Μολαταύτα οι δυο τους ήταν ζευγάρι από το 2011. Εξού και το ’12 γεννήθηκε ο γιός τους, Άντζελο. Α, και για τον Άντζελο, λέει, έχει ένα κομμάτι στο άλμπουμ. Ονομάζεται «My Little Love» και έχει ήδη προσκυνηθεί από δακρύβρεχτους φαν κάθε φύλου στο Twitter. Περιλαμβάνει, μάλιστα, ηχογραφημένα θραύσματα με την ίδια την Αντέλ να εξηγεί στον γιό πόσο μπερδεμένη αισθάνεται με την απόφασή της να το διαλύσει με τον πατέρα του.

 

Το άλμπουμ δεν το άκουσα ακόμη. Το άκουσε, ωστόσο, πριν καν κυκλοφορήσει, το Variety. Από την ένθερμη, θετικότατη κριτική του, απομονώσαμε τα ακόλουθα, αναφορικά με την μουσική (αλλά και την ευρύτερη) ταυτότητα της σημερινής Αντέλ. Οκέι, της Αντέλ προ τριετίας… Γιατί, όπως είπε και η ίδια για το άλμπουμ, «Αν δεν έβγαινε τώρα, δεν θα έβγαινε ποτέ. Θα άλλαζα γνώμη και θα σκεφτόμουν ότι έχω προχωρήσει και είναι ώρα για ένα νέο κεφάλαιο. Αλλά δεν μπορούσα να το κάνω αυτό στο “30”. Του άξιζε να κυκλοφορήσει». Duh!

 

Πέντε σχόλια για το «30»

  • Μια γενική εσάνς που αποπνέει το «30» είναι πως, σε αντίθεση με το προφίλ που είχε χτίσει στα προηγούμενα τρία άλμπουμ της, εδώ η Αντέλ δεν άδει ως η παρατημένη/ κερατωμένη/ απογοητευμένη θλιμμένη, αλλά ως εκείνη που πιθανότατα κάνει τον άλλον να πονέσει με τις τάσεις ανεξαρτησίας της.
  • Στο κομμάτι «Can I Get It» υπάρχει ένα κιθαριστικό ριφ στο ρεφρέν που θυμίζει ξεκάθαρα το (πάντα σούπερ) «Faith» του μακαρίτη του Τζορτζ Μάικλ.
  • Της Όπρας της άρεσε πολύ το «Hold On», στο οποίο η όμορφη και υπερταλαντούχα τραγουδοποιός ομολογεί ότι είναι στο κακό της το χάλι έχοντας γίνει «ο χειρότερος εχθρός του εαυτού μου» (πάνε, πέρασαν αυτά, τώρα).
  • Στο τζαζέ μα σκοτεινό «Woman Like Me» η Αντέλ τα χώνει κανονικά στον Κονέκι. Αλλά, όπως ωραία το θέτει η κριτική, στο τραγούδι η καλλιτέχνιδα «επιβεβαιώνει την δύναμή της, αλλά γλείφει και τις πληγές της, καθώς η Αντέλ επιμένει ότι τόλμησε να αγαπήσει πραγματικά για πρώτη φορά και έχασε, όχι από κάποιαν άλλη, αλλά ίσως από τον πιο θλιβερό αντίπαλο απ’ όλους –την βαρεμάρα.»
  • Κλείσιμο, με το «To Be Loved». Το φωνητικά πιο εντυπωσιακό κομμάτι του άλμπουμ –λέει. Επί επτά λεπτά, συνοδεία του συμπαραγωγού και συν-συνθέτη της Τομπάιας Τζέσο Τζούνιορ στο πιάνο, η Αντέλ δίνει την καλύτερη ερμηνεία της έβερ. Μπορεί, λέει το Variety, μόλις τελειώσει το τραγούδι «να νομίζετε ότι πρόκειται για ένα από τα καλύτερα φωνητικά που έχουν ηχογραφηθεί ποτέ.»