Οφείλουμε να τις σεβόμαστε τις πρώτες μας αντιδράσεις. Και η πρώτη μας αντίδραση ήταν «καλά για live stream κοντά στα 15 ευρώ (14.90); Ακόμη και το 10.90 ευρώ -η επιλογή που δίνει η εταιρεία αν αγοράσεις το εισιτήριο πριν την ημέρα της συναυλίας- και αυτό μας φάνηκε φουσκωμένο για τα δεδομένα της νεόκοπης συναυλιακής αγοράς του live stream (προφανώς γιατί όπως αποδείχτηκε, δε γνωρίζαμε πού μας πάνε τα τέσσερα).
Ο λόγος για την Νατάσσα Μποφίλιου και το πρώτο της μεγάλο event εν καιρώ πανδημίας, τη συναυλία-οπτικοακουστική παράσταση live stream, που ανακοινώθηκε για τις 28/2.
Η «Η Εποχή του Θερισμού» (που δανείζεται τον τίτλο της από τον τελευταίο της ομώνυμο δίσκο που βγήκε κι αυτός επί εποχής εγκλεισμού), στηρίζεται στη γνωστή καλλιτεχνική παρέα –Μποφίλιου, Καραμουρατίδης, Ευαγγελάτος– και θα εκτυλιχθεί στη σκηνή του Vox, άνευ θεατών (εννοείται) αλλά με όλες τις ενδεδειγμένες προδιαγραφές που έχει η digital επικοινωνία, όταν πρόκειται για ένα μεγάλο οπτικοακουστικό event. «Από την αρχή δε σταματούσαμε να σκεφτόμαστε τον τρόπο να σας παρουσιάσουμε ζωντανά την Εποχή του Θερισμού κι όταν οι πρωτόγνωρες συνθήκες στάθηκαν εμπόδιο στα σχέδιά μας, αποφασίσαμε να το δούμε σαν πρόκληση και να εκμεταλλευτούμε τα καινούργια δεδομένα» εξηγεί η τραγουδίστρια στο σχετικό δελτίο τύπου.
Και η αλήθεια είναι ότι δε μας εκπλήσσει η δήλωση αυτή. Γιατί στην προηγούμενη ζωή μας, προ πανδημίας, όταν λέγαμε για νέες παραστάσεις Μποφίλιου, ήταν σχεδόν αυτονόητο ότι επρόκειτο για δουλεμένες και ακριβές παραγωγές, πάντα με κάποια κεντρική ιδέα να τις διατρέχει και βέβαια με το πολύ δυνατό προσωπικό της «στίγμα».
Τώρα όμως που οι συνθήκες δεν επιτρέπουν μεγάλα ανοίγματα -τουλάχιστον στο έντεχνο μεγάλη παραγωγή δεν έχουμε δει ακόμα- ακόμα κι όταν πρόκειται για τη Νατάσσα, κάποιες παραπάνω διευκρινίσεις είναι απαραίτητες.
«Θα είναι μια σκηνοθετημένη, σκηνογραφημένη παράσταση»– μαθαίνουμε από την εταιρεία παραγωγής Prospero και την Κατερίνα Σταματάκη– «όπου τα δρώμενα δε θα περιοριστούν μόνο στη σκηνή. Πολυπρόσωπο δρώμενο, με φωνητικό σύνολο, μουσικούς κλπ. που χρειάζεται σκηνοθέτη, κινηματογραφικό συνεργείο, πολλές πρόβες και άρτια τεχνολογική υποδομή. Αλλοίμονο, έχουμε κοροϊδέψει ποτέ το κοινό για να το κάνουμε τώρα;»
Δεκαπέντε λεπτά πριν από την έναρξη θα παρουσιαστεί και το λεγόμενο pre-show, ένα από τα ατού της νέας digital εποχής, που ενώ της λείπει η ανάσα της διάδρασης, βρίσκει δικούς της τρόπους να μας φέρει πιο κοντά …
Το ρεπορτάζ λέει και κάτι ακόμα: «Η Εποχή του Θερισμού» στο Vox δε θα είναι μόνο μια πρόταση σε καλλιτεχνικό επίπεδο αλλά και μια διαμαρτυρία απέναντι στη αναγκαστική σιωπή της Τέχνης όλο αυτό το διάστημα. Αυτά έμαθα αυτά λέω.
Και η αφορμή, ήταν η πρώτη μας αντίδραση στην τιμή του εισιτηρίου που μας φάνηκε αλμυρό. Αλμυρό η γλυκό -άλλωστε σχετικά είναι αυτά τα πράγματα- μια βόλτα να κάνει κανείς στα επερχόμενα προγραμματισμένα live stream (χαμός γίνεται). Θα δει -με έκπληξη ίσως- ότι η αγορά έχει δικό της τρόπο να αποτιμά τους καλλιτέχνες της.
Για παράδειγμα: Καρράς – Μακρόπουλος (στις 30/1) 14,90 ευρώ. Κότσιρας στον Σταυρό του Νότου στις 7/2, 9 ευρώ. Κατερίνα Πολέμη με Μάρθα Φριντζήλα στο θέατρο «Πορεία» στις 31/1, 7 ευρώ. O (εκ xFactor ορμώμενος) Liak (από τους «τάχιστα ανερχόμενους της νεότερης γενιάς» λέει το δελτίο τύπου) στις 7/2 , 10 ευρώ.
Βγάλτε μόνοι σας συμπέρασμα…